יום שלישי, 31 במאי 2016

למידה - אז ועכשיו

בתחילת השנה חשבתי על למידה כעל הפנמה של ידע. אני חושב שדברים שהתעורר אצלי בקורס הן שאלות לגבי החוויה ולגבי הצורות האפשרויות של הפנמות של ידע. עלו כל מיני רעיונות ומחשבות על יצירתיות בהשראת אנשים כמו סר
קן רובינסון ועוד. מעניינים במיוחד הם רעיונות כמו הכיתה ההפוכה בו התלמידים מלמדים והמור ההוא יותר מנחה מאשר מעביר התוכן וההפיכה ללמידה כדבר שעושים אותו בתוך משחק, מתוך הבנה שבמשחק יש מורכביות רבות אותן אנחנו רוכשים מתוך מוטביציה רבה ומתוך עניין ולא על מנת לרכוש ידע טכני שאין לנו בו שימוש, אלא מתוך הקשר וסיפור.
שאלה מעניינת נוספת היא כיצד מיישמים את הרעיונות הללו בתוך מערכת החינוך, מערכת גדולה, ביוקרטית וכידוע - אלו אינן אוהבות במיוחד להשתנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה