יום ראשון, 29 במאי 2016


מהי למידה ?...(התרגיל השני)

ברמה העקרונית אציין, כי במידה רבה לא חשתי בשינוי דרמטי בתפיסתי על אודות "למידה משמעותית" כי אם תהליך הדרגתי ועיקבי שעיקרו - מתן חידוד ותשומת לב שהלכה וגדלה בקירבי למשמעות של למידה בעלת משקל ותוקף בזמננו.
מכאן, שכלל היבטי הלמידה – ובכלל זה פיתוח כושר החשיבה, הלימוד העצמי והיצירה, ואף העשרת חווית הלומד – צריכים, בעייני, להיות משוכללים בהליך שמכיל ידע חדש ורלוונטי לעולמו של הלומד ובייחוד על רקע העידן הטכנולוגי בו אנו חיים, לו ניתן משקל ניכר במהלך הקורס.

בהקשר הזה, לאורך הקורס צצו ועלו בקירבי שלל דילמות ושאלות חינוכיות באשר לאותו כלי טכנולוגי רצוי/מומלץ כאמצעי הכרחי , במינון 
נכון, בהליך הלימודי המתבקש. 

בשל קוצר היריעה , אציין כאן שאלה רחבת היקף אמנם, המרתקת אותי במיוחד בהקשר הזה , והיא: באיזה אופן עשויה הוראה טכנולוגית לסייע להעצמה אישית בקרב תלמידים במסע לעבר אותה "למידה מבוקשת" ? (בקליפת אגוז אציין, כי הנושא הנ"ל מכיל שני רבדים, שכמדומני לא נחקרו דיו בספרות המקצועית בתחום : מחד, את החשיבות בשימוש ביישומים טכנולוגים בספרה החינוכית העלו על נס בתפיסת "הלמידה המשמעותית", הן ככלי לשיפור תהליכי למידה והן כאמצעי השתלבות מעשית בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים. מאידך, תחום ההעצמה האישית מגיע מעולם התוכן הפסיכולוגי– ההתפתחותי ובעשור האחרון נתפס ככלי פופולארי הטומן בחובו את רווחת הפרט, פיתוח והגשמה אישית, חיזוק ביטחון אישי ותחושת מוטיבציה ומסוגלות אישית).
.

    דן לביא 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה