יום שישי, 3 ביוני 2016

מהי למידה - חשיבה מחודשת

כשחזרתי לקרוא את מה שכתבתי דווקא מאוד הופתעתי כי ממש יכולתי לראות איך מה שכתבתי השתקף בקורס. כתבתי על כך שיש המון שדות של למידה ושלמידה מצריכה שני דמויות פעילות - המורה והתלמיד. לאורך הקורס, ובעיקר בעשר הדקות הראשונות שלו נחשפנו לכמה פרוייקטים חדשניים בתחום הלמידה שכל אחד מאופיין בדרך הייחודית שלו שמעניקה אלטרנטיבה ללמידה המסורתית ובעצם ממש לכך התכוונתי. למידה היא פעולה שכאמור יכולה וצריכה להתרחש בכמה שדות ומן הראוי שכל תלמיד יתנסה באפשרויות אחרות מעבר ללמידה המסורתית שהופכת להיות פחות פחות רלוונטית לקצב החיים ולאופי של המאה ה21. למעשה אין  שום סיבה שנלמד בדיוק באותה הצורה שההורים שלנו למדו והתנותים שנחשפנו אליהם במהלך הקורס מוכיחים זאת בצורה הטובה ביותר. אחד מהגורמים החשובים ביותר ששמתי לב אליהם לאורך הקורס הוא מדד האקטיביות של התלמידים בתהליך הלמידה. ההתנסות האקטיבית שיכולה לבוא לידי ביטוי באינספור צורות שונות - למידה מתוקשבת, כתיבה בפורום, משחקים, בניה, הרכבה ועוד היא בעלת משקל עצום בחוויה של התלמיד, כך שלפי דעתי מרכז תשומת הלב בתהליך הלמידה צריך להיות מופנה לתלמיד ולא למורה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה