יום שבת, 4 ביוני 2016

אהלן.
מהי למידה בשבילי. או במה שיניתי את התפיסה החינוכית שלי במהלך הסימסטר.
א. אני חושב שבסך הכל העמדה שלי מאוד הולמת את הקורס של פדגוגיה של המאה ה21. הרבה מהשאיפות והמחשבות שלי על חינוך קיבלו ביטוי בקורס ולהרבה יצרים חינוכיים שלי קיבלתי כלים איכותיים במהלכו. מתוך כך אני מאמין שהשינוי שעבר עליי במהלך הקורס אינו איכותי (לא שינתי את עמדתי) אלא כמותי. במובנים מסוימים העמדה שלי הועשרה וקיבלה נוכחות בתוך הקורס. העמקתי בתכנים חינוכיים שהאמנתי בהם והרחבתי את הראייה שלי בנושאים שעניינו אותי. המשחק, המחשב, PBL ועוד. כל אילו יצרו פריזמה רחבה של אפשרויות חינוכיות שאני מקווה שיהפכו לארסנל שלי כאשר אגיע לבתי הספר שבהם אלמד. הקורס הזה בשילוב עם עולם ההכשרה האינטנסבי יצר אצלי הבנה שהמציאות החינוכית  אינה רק שאלה של עמדה או של תיאוריה אלא הבנה באילו כלים נכון להשתמש בסיטואציות שונות. מתי צורות לימוד שונות מתאימות למצבים שונים וכולי.

אין זה מספיק להאמין באלטרנטיבה חינוכית. זוהי נקודת פתיחה שממנה יוצאים למסע של גילויים ושל התפתחות. מוצאים את הדרכים הנכונות להעביר תכני למידה ומפגש חינוכי.
אני חושב שעליי לעשות עבודת חקר משמעותית בכדי ליצור את אופן הלמידה שלא רק יהיה "אחר" אלא שבאמת יענה על הדרישות העולות מהשטח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה