יום ראשון, 5 ביוני 2016

מהי למידה- לאחר הקורס

לפני הקורס היתה לי ביקורת רבה על הדרך בה מלמדים היום תלמידים בבית  ספר, אך לביקורת לא היתה אחיזה כיון שלא באמת הכרתי אלטרנטיבות אחרות. לאחר הקורס התחדשו לי דברים רבים אודות סוגי למידה ואופציות חדשות שרלוונטיות ומתאימות לדור. כבר בשיעורים שאני בונה בימים אלו לקראת שנה הבאה אני משלב לא מעט דברים אותם למדתי בקורס. עם זאת חשוב לציין שתהליך המחשוב לא התקיים בפועל בכל בתי הספר ולצערי בבית ספר בו אלמד שנה הבאה השימוש בטכנולוגיה מוגבל בשל חוסר השדרוג הטכנולוגי.
כאשר אני נדרש להגדיר מהי למידה אני כעת מעלה בראשי סוגים רבים ואפשרויות שונות בהן ניתן ללמד והן כבר לא האפשרויות אליהן נחשפתי בעבר. ישנן דרכים רבות ללמוד והן מתאימות לסוגי תלמידים שונים.
באופן אישי אני מתחבר מאוד לדרכים בהן התלמידים לומדים דרך התנסות פעילה, דרך מישחוק ודרך ניסוי וטעיה.
כמורה חשוב לי מאוד להשתמש בדברים אלו על מנת להפוך את הלמידה של תלמידי לאקטיבית, ללמידה בה הם לוקחים חלק ואחריות על הלמידה שלהם וכן שיהנו ממנו- כי למידה זה לא עונש!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה